“Anneliğin Ötesinde, annelik yaklaşımlarına yeni bir bakış açısı getirdi.” – Parents Türkiye

“Bugüne kadar okuduğum, annelik üzerine yazılmış en iyi kitap!” – Uzm. Ped. Belgin Temur Yağlıtaş

“Hem bir anne hem de bir Klinik Psikolog olarak çıkmasını çoktandır beklediğim ve herkese tavsiye ettiğim kitap…” – Klinik Psk. Yasemin Meriç

“Bu kitabı alın ve kütüphanenizden hiç ayırmayın!”– Evrim Sümer, Radikal gazetesi

“Gülüş sizi şöyle bir silkeleyecek, annelik tarzınıza başka bir gözle baktıracak” – Tanla Bilir, BebekVeBen.com 

“Baktım ki anlatılan her şeyi aklımda tutmak istiyorum, aldım kalemi elime başladım satırların altını çizmeye…” – Zümrüt Özkan Anjuere, YiyorumBüyüyorum.com 

“Kitaba ve yazarına kafamda soru işaretleri yarattıkları için müteşekkirim” – Çiğdem Sirkeci, Dünya Gazetesi

“Manifestosuna bütün bekar ve çocuklular derneği olarak imzamızı atıyoruz”. – Yersu Kalaba, Bechos.com 

“Asabınız bozulduğunda Anneliğin Ötesinde’yi açıp, birkaç sayfa okuyarak kendinizi toparlamanız mümkün!” – Skinny Mom

4 responses to “

  1. Gulus,cum,kitabi nasil temin edebilirim? Bir once ki gibi yapabilir miyiz?
    Gulgun….

  2. gülhan akıncı inanç

    Merhabalar Gülüş Hanım,
    ben de kitabınıza yeni başladım ama inanın size yazmak için bitmesini bekleyemedim, kitabı okurken ‘bu kadın daha çok daha çok kitap yazmalı.’ dedim hep içimden. Çünkü internetten, kitaplardan okuduklarım, çevremdekilerin yorumları vs. beni çok yordu, kafamı çok karıştırdı, doğrularımı herkese açıklama, sürekli oğluma yaptıklarımı ya da yapmadıklarımı açıklama ihtiyacı hşsseder bir duruma geldim. Onu kucağımda sallayarak uyutmadığım için, kucağımda uyumaya alıştıktan sonra yatağına alıştırma uğraşlarımda ağladığı için ki ağlatıyorsun diye hep eleştirildim, tv izletmeyin dedim eleştirildim, şeker tattırmıycam daha çok erken dedim eleştirildim, o uykuya devam eder daha girmeyin odaısna dedim eleştirildim vs vs. Oğlum 4.ayını bitirdi ve daha kimseden iyi bir cümle, bir takdir duymuş değilim anneliğime dair maalesef. Ben 2 ay emzirdim oğlumu ve şu an mamayla devam ettiği için inaın kendimi hiç suçlu hissetmiyorum çünkü birçok annenin bahsettiği o emzirmenin verdiği yüze/kutsal ne derseniz artık o hissi, o bağı ben kuramadım, zevk alamadım bi türlü emzirmekten, iyi hissedemedim kendimi velhasıl 2.ayın sonunda da stresten kesildi çünkü eşim doğumda yanımda değildi ve sadece 10 gün yanımda kaldıktan sonra yurtdışı görevine gitti, ben de hiç istemeyerek annemlerde kalmaya başladım. Doğal ebeveynlik içerisinde tanımlanan bazı şeyler de bana göre değil ve bunun için de kendimi suçlu hissetmiyorum. Sizin kitabınıza rastlamak çok hoşum gitti, benim gibi düşünen annelerin var olduğunu zaten biliyordum ama düşüncelerimi yazıya dökülmüş halde görmek beni çok mutlu etti. Dediğim gibi siz daha çok yazmalısınız, sizi tebrik ediyorum.

  3. Sevgili Gülhan hanım,

    Umarım kitabın sonları size daha fazla keyif verir ve sizi daha çok rahatlatır. 🙂

    “Daha kimseden iyi bir cümle, bir takdir duymadım” cümleniz vurdu beni. Ama yalnız değilsiniz, hepimiz bebek bakarken benzer çığlıklar atıyoruz ne yazık ki. Umarım sınırlarınızı en yakın zamanda etkili biçimde koyarsınız.

    Bebeğinizle başbaşa kalamayınca, kendi kararlarınızı ve isteklerinizi uygulayamayınca da iş ne kadar tehlikeli yerlere gidebiliyor. Emzirmekten zevk alamayan anneler kendilerini ifade ettiklerinde adeta saldırıya uğruyorlar. Emzirmek güzel ve değerli bir şey evet, çoğu anne de bunu keyifle yapıyor, evet, ama herkesin hikayesi farklı. İki ay emzirmiş olmak çocuğunuzun sizinle bağ kuramayacağı anlamına gelseydi bazı ülkelerde bebeklerin anneleriyle hiç bağ kuramamış olması gerekirdi herhalde…

    Benim görüşüm şu ki anne, oksijen maskesini önce kendine takmazsa hiç kimseye hayrı olamaz. Bu yüzden özellikle bu dönemlerde kendinizi herkesten önce düşünme hakkınız var. Sizi rahatlatan nasıl bir ortamsa, o ortamı sağlamak için elinizden geleni yapın. Huzur, en çok ihtiyacınız olan şey. Ayrıca uygun gördüğünüz şekilde yardım almaktan, iş yükünü paylaşmaktan lütfen çekinmeyin. Çocuğunuzun annesinden esasen beklediği, sevgi. Bütün gün onunla mecburiyetten uğraşmak başka, onu isteyerek kollarına alıp öpmek başka. Gerekirse az olsun ama öz olsun, has olsun. İnanın bana evde ellerinizle yoğurt mayalamış olmanız, yatağını sizin temizlemeniz onu zerre kadar ilgilendirmiyor. Onu siz ilgilendiriyorsunuz. Annem mutlu mu? Sorunlarla başedecek gücü var mı? Evet ise hayat güzel, ben de güvendeyim.

    Daha çok yazmaya çalışacağım. Güzel sözleriniz için teşekkürler!

Bir Cevap Yazın

